• Krabbeteinen

30/06/2017

Krabbeteinen er basen for 4- og 5-åringene. Her er det fokus på friluftsliv og den naturfaglige opplevelsen. I løpet av uken er vi på flere turer i nær-området. Steder som ”Dalen”, Kvarven og Lyreneset er populære turmål både hos barn og voksne! Samhold og vennskap får gode kår på slike turer. Det å sitte rundt et bål, dele god mat og høre historier av hverandre bygger gode relasjoner. Vi oppdager dyr, fugler, insekter og planter som gir barna mulighet til undring sammen med oss voksne. Barna tar alle sanser i bruk når slike aktiviteter gjennomføres. Klatring i fjellknauser og trær hører med, så blåmerker og skrubbsår er ikke ukjent på Krabbeteinens barn (og voksne!). Vi går gjerne ned på kaien for å fiske og sette krabbeteiner. Fisken sløyer vi på kaien og steker den på stormkjøkken. Krabbene koker vi når vi er tilbake i barnehagen.

Førskolebarna har sin egen førskolegruppe en dag i uken hvor de har ulike skoleforberedende aktiviteter. På våren drar Førskolebarna på overnattingstur! Dette er en stor opplevelse som barna husker lenge

Krabbeteinen kan kontaktes på

Tlf: 55518896/ 99094495